DarthMod – Συνέντευξη με τον δημιουργό!


Το DarthMod είναι ένα πασίγνωστο modification που κυκλοφορεί για την σειρά παιχνιδιών Τotal War και παραλλάσει ορισμένα στοιχεία του παιχνιδιού, με στόχο να γίνει αυτό πιο ρεαλιστικό. Το πόσο πασίγνωστα είναι αυτά τα modifications, φαίνεται και με μια απλή αναζήτηση στο Google!

Aν ψάξουμε για “DarthMod”, θα δούμε ότι υπάρχουν περίπου 295.000 αποτελέσματα! Καθόλου άσχημα…

Αυτό που πιθανότατα δεν γνωρίζετε, είναι ότι ο DarthVader, ο δημιουργός των mods, είναι Έλληνας! Κάνοντας καταπληκτική δουλειά, έχει δημιουργήσει 5 mods ως τώρα, για τις διάφορες εκδόσεις του Total War.

Tα mods είναι τα ακόλουθα:

DarthMod Empire
DarthMod Napoleon
DarthMod: Shogun II
DarthMod: Medieval II
DarthMod: Rome Total War

Οι αλλαγές που επιφέρουν αφορούν κυρίως τον ρεαλισμό του παιχνιδιού. Διορθώνουν ας πούμε τα στατιστικά στοιχεία και τις δυνατότητες κάποιων στρατιωτικών μονάδων, βελτιώνουν τον υπολογισμό της έκβασης κάποιων μονομαχιών και μαχών , αλλά επιφέρουν και οπτικές αλλαγές στα γραφικά μιας μάχης!

Ας δώσουμε όμως τον λόγο στον ίδιο τον δημιουργό, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά για τις ενδιαφέρουσες απαντήσεις!

 

– Πες μας κάποια προσωπικά πράγματα για σένα (όνομα, τόπο κατοικίας, τι κάνεις εκτός από mods!)
Το πραγματικό μου όνομα είναι Νίκος Θωμάδης, είμαι γέννημα θρέμμα Νεοσμυρνιώτης και αυτή τη στιγμή δεν εργάζομαι γιατί έχω παραιτηθεί από την προηγούμενη δουλειά μου. Ήμουν συντάκτης σε πολύ γνωστό εκδοτικό οίκο αλλά επειδή η οικονομική κρίση επηρέασε πολύ τον κλάδο αναγκάστηκα να τον εγκαταλείψω και να αρχίσω να ψάχνω άλλους επαγγελματικούς ορίζοντες. Κατά τ’ άλλα έχω μία τυπική μικροαστική ζωή με πολλά χόμπι και περισσότερα όνειρα.

 

– Πότε ξεκίνησες να παίζεις την σειρά Total War; Ποιό είναι το αγαπημένο σου της σειράς;
Ασχολούμαι με τα Total War από το πρώτο παιχνίδι της σειράς, το Shogun: Total War το οποίο κυκλοφόρησε το 2000, πριν 12 χρόνια. (πως πέρασαν). Θυμάμαι πόσο πολύ είχα εντυπωσιαστεί με την δυνατότητα να ελέγχω χιλιάδες στρατιωτάκια στο πεδίο της μάχης και πραγματικά από τότε έχω κολλήσει. Είναι αλήθεια ότι κανένα άλλο παιχνίδι δεν έχει καταφέρει να προσφέρει αυτή την εμπειρία, δηλαδή να παίζεις σχεδόν κινηματογραφικές μάχες στον υπολογιστή σου. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο παιχνίδι της σειράς γιατί τα έχω λατρέψει όλα. Αυτά που παίζω σήμερα είναι τα  Empire: Total War, Napoleon: Total War και Total War: Shogun 2 επειδή είναι τα πιο πρόσφατα και έχουν φανταστικά γραφικά. Αυτά μοντάρω κι όλας τον τελευταίο καιρό.

– Πότε έφτιαξες το πρώτο σου mod; Ποιό ήταν το κίνητρο για να ασχοληθείς;
Το πρώτο μου mod για Total War game ήταν για το Medieval: Total War κατά τα τέλη του 2003. Τότε ήταν πολύ εύκολο να κάνεις κάποιες μικρο-αλλαγές στο παιχνίδι γιατί τα περισσότερα αρχεία ήταν ξεκλείδωτα και «χύμα» μέσα στους φακέλους οπότε χρειαζόταν ένας απλός texteditor για να ξεκινήσεις να αλλάζεις κάποιες βασικές παραμέτρους του παιχνιδιού ενώ αν ήθελες να προσθέσεις γραφικά και ήχο μπορούσες να αντικαταστήσεις σχετικά εύκολα κάποια texturesκαι αρχεία ήχου. Το πρώτο μου Mod, λοιπόν, ήταν στοιχειώδες και αφορούσε μόνο σε κάποια αλλαγή στατιστικών δεδομένων που έδιναν διαφορετική ισορροπία στις μονάδες. Το είχα φτιάξει κυρίως για τον εαυτό μου γιατί δεν μου άρεσαν οι αρχικές ρυθμίσεις του παιχνιδιού σε πολλά σημεία και με αυτόν τον τρόπο το προσάρμοσα στις ανάγκες μου. Αυτό ήταν το αρχικό μου κίνητρο. Μετά, έκανα το ίδιο για το Shogun: Total War και θυμάμαι ότι το πρώτο που άλλαξα ήταν η ισχύς των αρκεβουζίων γιατί η Creative Assembly τα είχε κάνει άχρηστα. Για να μην πολυλογώ, από τότε μπήκα στο τρυπάκι του Modding, δηλαδή από το 2003, και θυμάμαι ότι δεν υπήρχε σχεδόν κανείς που να θεωρεί τον εαυτό του Modder. Είχα φτιάξει λογαριασμό στο official forum με το όνομα DARTH VADER και είχα καλέσει το Mod μου DarthMod, χάριν απλότητας, το οποίο δημοσίευσα εκεί και είχε ελάχιστη αποδοχή, όπως και κάθε άλλο μικρό Mod, αφού τότε δειλά ξεκινούσαν τα πρώτα mod projects και σχεδόν κανείς δεν γνώριζε για αυτά (το account μου εκείνο χάθηκε παρεμπιπτόντως). Ένας χρόνος στρατού με έκοψε από αυτό το χόμπι απότομα και το ξαναξεκίνησα το 2005 με το DarthMod για το Rome: Total War. Εκείνη την χρονιά μπήκα πολύ δυναμικά γιατί και οι δυνατότητες Modding είχαν αυξηθεί, αφού υπήρχαν πάρα πολλά «ανοικτά» αρχεία τα οποία μπορούσα να μεταχειριστώ και να αλλάξω το παιχνίδι σε τέτοιο βαθμό που να γίνει διαφορετικό. Το DarthMod για το Rome: Total War θεωρείται ουσιαστικά η πρώτη μου σοβαρή δουλειά και ακόμα θεωρείται πρωτοποριακό γιατί είναι το μόνο που έχει αλλάξει το AI με καινούργια formations και τεχνικές που μετά από τόσα χρόνια, κανείς άλλος δεν έχει ξεπεράσει (είναι αλήθεια, ας καγχάσω λίγο).

 

– Φτιάχνεις όλα τα mods μόνος σου ή συμβάλλουν και άλλοι σε αυτά;
Τα DarthMods αποτελούν μία συλλογική δουλειά πολλών ατόμων από διάφορες χώρες που προσθέτουν το ταλέντο τους σε πολλούς τομείς εκτός από το gameplay balance και το ArtificialIntelligence για τα οποία είμαι ο αποκλειστικός υπεύθυνος. Εγώ ενορχηστρώνω το τελικό προϊόν. Πρώτα απ’ όλα φτιάχνω την πνοή του mod που είναι το gameplay, από το πόσο φυσικά περπατούν τα units μέχρι το πώς σκέφτεται το AI για να υπερφαλαγγίσει. Επιπροσθέτως ασχολούμαι και με πολλά άλλα, όπως το να δημιουργώ πιο ρεαλιστικά εφέ ή να κάνω soundediting. Tέλος παίρνω όλα τα ξεχωριστά στοιχεία που έχω δημιουργήσει εγώ και άλλοι και τα ενοποιώ, προσέχοντας να μην υπάρξουν bugs και ανεπιθύμητα λάθη. Κάθε DarthMod έχει ένα πλούσιο credit list που αναφέρει πόσοι έχουν εργαστεί σε αυτό εκτός από εμένα. Ο τρόπος που γίνεται αυτή η συλλογική δουλειά είναι ως επί τω πλείστον ο εξής: Ο καθένας δουλεύει ανεξάρτητα π.χ. εγώ βελτιώνω το AI και τα γενικά χαρακτηριστικά του gameplay, άλλος φτιάχνει νέες μονάδες με καινούργια γραφικά τα οποία δημοσιεύει σε δικό του Mod project κλπ. και κάποια στιγμή όταν είναι να κυκλοφορήσω νέα έκδοση εξετάζω τι είναι έτοιμο, τι μπορεί να αξιοποιηθεί και έρχομαι σε επαφή με τους άλλους modders, ζητώντας την άδεια τους για να χρησιμοποιήσω τα mods τους. Εκτός αυτού, υπάρχουν και σταθεροί συνεργάτες που δημιουργούν ξεχωριστό περιεχόμενο για ένα DarthMod ή επιβλέπουν τα forum μου.

– Ποιά εργαλεία χρησιμοποιείς;
Από το Empire: Total War και έπειτα η υπόθεση Modding άρχισε να γίνεται αρκετά δύσκολη γιατί τα αρχεία των παιχνιδιών είναι συμπιεσμένα σε δυαδική μορφή και μόνο με την χρήση κάποιων ειδικών unofficial Tools που έχει δημιουργήσει η κοινότητα μπορούμε να τα διαχειριστούμε κι όχι όλα. Για την μετατροπή των campaign maps χρησιμοποιώ κυρίως το ESF Editor (υπάρχουν και κάποια άλλα), για την μετατροπή των βάσεων δεδομένων και το unpacking/packing αρχείων χρησιμοποιώ τα Pack File Manager και DBEditor ενώ τέλος για να προγραμματίσω τα AIFormations τα αποκωδικοποιώ σε text μορφή με ένα ειδικό εργαλείο γραμμένο σε Ruby, τα επεξεργάζομαι με το NotePad++ και τα ξανασυμπιέζω με το ίδιο εργαλείο. Πρέπει να σημειώσω ότι αυτά τα εργαλεία κυκλοφορούν σε διαφορετικές εκδόσεις, κάποιες δεν είναι συμβατές με τα νέαofficial patch των παιχνιδιών και απαιτείται συχνά πολλή διερεύνηση για το ποιο tool είναι κατάλληλο για να χρησιμοποιήσεις το οποίο θα μπορέσει να ανοίξει το πολυπόθητο αρχείο χωρίς να το «τραυματίσει» με bugs. Γενικά απαιτείται μπόλικο problem solving και πολλή υπομονή διότι το παραμικρό λάθος μπορεί να οδηγήσει σε ανεξιχνίαστα bugs που κάνουν το παιχνίδι να μην ξεκινά καθόλου!

 

– Ποιο είναι το πιο πετυχημένο mod που έχεις φτιάξει ως τώρα;
Με μεγάλη διαφορά είναι το DarthMod Empire για το παιχνίδι Empire: Total War το οποίο, ίσως όχι τυχαία, είχε τα περισσότερα προβλήματα από την μάνα του. Το Empire: Tοtal War ήταν σημαδιακό γιατί εισήγαγε την καινούργια 3D Engine του παιχνιδιού και μαζί με αυτήν έφερε, δυστυχώς, πάρα πολλά official bugs τα οποία δεν γιατρεύτηκαν ποτέ από την Creative Assembly. Για παράδειγμα, το AI δεν μπορούσε να διατηρήσει μία απλή γραμμή για να βάλλει με μουσκέτα και τα unitsμπερδεύονταν μεταξύ τους χτυπώντας το ένα το άλλο ή δεν πυροβολούσαν ποτέ, «χόρευαν» μπροστά από τον παίκτη ενώ εκείνος τα εκτελούσε. Το συγκεκριμένο πρόβλημα και πάρα πολλά άλλα τα διόρθωσε τo DarthMod, προσέθεσε νέα Campaigns, units, ήχο, τόσα άλλα που δικαίως μετέτρεψε το Empire: Total War στην μορφή που έπρεπε να έχει όταν κυκλοφόρησε. Το DarthModEmpire έχει πετύχει πάνω από 450.000 μοναδικά downloads χωρίς να υπολογίζω τα torrents καιmirrors τρίτων. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι το Empire: Total War συνεχίζει να πουλάει και μάλιστα περισσότερο από καινούργιους τίτλους Total War, και σίγουρα το DarthMod Empire έχει βάλει το χεράκι του σε αυτό, αφού πάρα πολλοί, αν όχι οι περισσότεροι, παίζουν το παιχνίδι ενισχυμένο με το mod μου.

 

– Θα συνιστούσες σε κάποιον που δεν έχει παίξει ποτέ κανένα από τα παιχνίδια Total War και θα παίξει πρώτη φορά τώρα, να παίξει την default έκδοση ή να ξεκινήσει αμέσως με κάποιο από τα mods σου;

Ανεπιφύλακτα συνιστώ να παίξει πρώτα την Vanilla έκδοση (όπως την λέμε επειδή δεν έχει “γεύση” Mod αλλά “Plain Vanilla”) και ύστερα να την ενισχύσει με το DarthMod ώστε να εκτιμήσει πλήρως την δουλειά που έχει γίνει.

– Έχουν αναφερθεί ποτέ προβλήματα ή δυσλειτουργίες στο παιχνίδι, που προκαλούνται από τα mods;
Βέβαια. Γενικά, όταν ένα mod βρίσκεται σε εξέλιξη είναι μέσα στο πρόγραμμα να προκληθούν bugsή ασυνέπειες στο gameplay. Όταν δεν είμαι σίγουρος για την σταθερότητα ενός mod μου αλλά επιθυμώ να πάρω μαζικό feedback από τους παίκτες για να το βελτιώσω, τότε φτιάχνω μία OpenBeta έκδοση και έτσι υπάρχει πλήρης συνεννόηση ότι ενδέχεται να υπάρχουν κάποια μικροπροβλήματα. Τελικά, όμως, όσον αφορά τα δικά μου Mods, πραγματικά προσπαθώ να είναι σταθερά και να μην δημιουργούν προβλήματα και στο τέλος έτσι γίνεται. Μάλιστα έχω φτιάξει σε συνεργασία με άλλους modders κάποια ειδικά Launcher που εγκαθίστανται μαζί με το mod τα οποία ενεργοποιούν/απενεργοποιούν στοιχεία του ή επαναφέρουν το παιχνίδι στην αρχική μορφή όποτε θελήσει ο παίκτης ενώ η εγκατάσταση όλων των DarthMod γίνεται με μερικά κλικ μέσω Installer.

– Έχει χρησιμοποιήσει η Creative Assembly κάποια από τις ιδέες / βελτιώσεις των mods σου, σε επόμενο τίτλο που κυκλοφόρησε;
Επίσημα έχει αναφέρθει η συνεισφορά μου για το expansion Kingdoms: Total War  εδώ http://blogs.sega.com/totalwar/2007/07/27/balancing-the-battles-of-medieval-ii-kingdoms-the-process/ ως εξής:
«Thomadis “Darth Vader” Nick – I don’t know what planet you come from or what “Side of the force” you use but there are few that can contemplate or see what you do. They just have to try and see.»
επειδή εγώ και κάποιοι άλλοι επιλεγμένοι Modders είχαμε βοηθήσει έναν Lead Designer τηςCreative Assembly μέσω αλληλογραφίας. Ανεπίσημα, πρέπει κάποιες ιδέες μου να έχουν υλοποιηθεί, όπως ο τρόπος με τον οποίο ενίσχυσα την φρουρά (Garrisons) ή τα formations για τοNapoleon: Total War που έγιναν πιο γραμμικά για να ευνοούν το ΑΙ, ποιος ξέρει. Μακάρι να ήταν περισσότερες αυτές οι ιδέες γιατί τα σημερινά Total War τείνουν περισσότερο στο Arcade παρά στον ρεαλισμό, με βαριά καρδιά το λέω αυτό.

 

– Ποιά είναι η αγαπημένη σου μονάδα από όσες υπάρχουν στα παιχνίδια της σειράς;
Χα. δύσκολο. Δεν είχα ποτέ κάποια ιδιαίτερη προτίμηση κι έτσι δεν μπορώ να σκεφτώ τώρα κάποια. Μου έρχονται στο μυαλό όμως οι χειρότερες:
-Τα Warhounds στο Rome: Total War (σκυλιά να επιτίθενται σε παρατάξεις φαλαγγών = Fail)
-Screeching Women στο Rome: Total War (Γερμανίδες «αμαζόνες» τρομάζουν με ουρλιακτά τους αντιπάλους. έλεος)
-Elephant Cannons στο Medieval II: Total War (Τιμουριανοί Ελέφαντες ενισχυμένοι με κανόνια στην πλάτη τους. μπούρδες)

 

– Ποιά χρονική περίοδο / θέμα θα ήθελες να δεις σε ένα μελλοντικό παιχνίδι της σειράς, που δεν υπάρχει ήδη;
Που δεν υπάρχει ήδη; Πριν σου πω γι’αυτό πρέπει να σου αναφέρω ότι η πρώτη σκέψη στο μυαλό μου είναι το Total War: Rome 2 με expansions σχετικά με την Ελληνιστική εποχή και τον Μέγα Αλέξανδρο αλλά και με το Barbarian Invasion. Είναι σίγουρο ότι θα κάνει θραύση. Εννοείται τώρα ότι θα ήθελα να δω το Ancient Greece: Total War με Περσικούς Πολέμους και ναυμαχίες στη Θάλασσα. ανατριχιάζω μόνο που το σκέφτομαι.

 

– Παίζεις άλλα παιχνίδια στρατηγικής, αν ναι ποιά;
Αυτή την περίοδο δεν παίζω κανένα άλλο παιχνίδι στρατηγικής εκτός από Total War και. σκάκι. «Κατάντησα» ένας Total War addict μετά από μία τεράστια διαδρομή gaming που ξεκινά από την εποχή του Atari και της Amiga. Έχω βέβαια άποψη και γνώμη σχεδόν για οτιδήποτε καινούργιο που κυκλοφορεί και ομολογώ ότι μου έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον η εταιρεία 1C Publishing με τις σειρές παιχνιδιών στρατηγικής Men of War, Theatre of War και το Real Warfare 2: Northern Crusades που μοιάζει με Total War παιχνίδι. Κατά καιρούς έχω παίξει κάποια Europa Universalisτης Paradox  που έχουν αναμφισβήτητα τεράστιο βάθος και πολυπλοκότητα αλλά δυστυχώς τους λείπει το 3D τοπίο μάχης για να μου προκαλέσουν περισσότερο ενδιαφέρον.

 

Τον Darth Vader μπορείτε να τον βρείτε και στο twitter, όπου στρατολογεί έναν στρατό 5000 followers! Αν τα καταφέρει, έχει υποσχεθεί να κυκλοφορήσει την έκδοση 9.0 για το Rome Total War mod, την οποία ζητάει πολύς κόσμος! Φυσικά, αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος να τον ακολουθήσετε! Όσοι έκαναν και θα κάνουν follow δεν θα το μετανιώσουν γιατί θα ενημερώνονται έγκαιρα και σύντομα για όλα τα updates των DarthMod






Screenshots




VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.1/10 (16 votes cast)
DarthMod - Συνέντευξη με τον δημιουργό!, 7.1 out of 10 based on 16 ratings
You can leave a response, or trackback from your own site.
  • Takis

    Ενδιαφέρουσα συνέντευξη από το δημιουργό του καλύτερου (κατ’εμέ) παιχνιδιού στρατηγικής!!!

    • Ευχαριστούμε για το σχόλιο. Για την ακρίβεια δεν έχει δημιουργήσει το παιχνίδι, αλλά modifications για αυτό

  • {LEONTES}_Aias

    Συγχαρητήρια σε εσάς για την συνέντευξη και στον Νίκο για την καταπληκτική δουλειά!!!

    Σαν ελληνική clan που ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τα Total War games έχουμε κι εμείς καταλήξει στο συμπέρασμα ότι στην προσπάθεια της CA να αυξήσει τις πωλήσεις και να κάνει τα παιχνίδια της ελκυστικά για τους casual strategy gamers, έχει χαθεί η ιστορικότητα και ο ρεαλισμός ειδικά στο Shogun 2 το οποίο παραμένει μια τεράστια απογοήτευση για εμάς. Ελπίζουμε στο μέλλον να συνειδητοποιήσουν το μέγεθος της απογοήτευσης των hardcore fans της σειράς και να κυκλοφορήσουν ανάλογα παιχνίδια.

    Δεν θα μπορούσα παρά να συμφωνήσω με την άποψη για την 1C η οποία αποδεικνύει συνεχώς ότι μπορεί να φτιάξει ιστορικά strategy games με μεγάλο βάθος gameplay αλλά και εντυπωσιακά γραφικά…εντυπωσιακό επίσης είναι το support που φαίνεται να παρέχει κυρίως με την μορφή τακτικών patches που βελτιώνουν την ιστορική ακρίβεια αλλά και το gameplay balance.

    Τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Νίκο για την τεράστια προσπάθεια και το πολύ μεράκι που καταθέτει δίνοντας μας αφορμές για να επιστρέψουμε σε παλαιότερα παιχνίδια και να αγωνιστούμε στα virtual πεδία της μάχης για ακόμα μια φορά.

  • Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σχόλια. Είναι αλήθεια ότι η CA τον τελευταίο καιρό έχει κάνει πολύ “Arcade” το gameplay των παιχνιδιών της, αλλά τα έχει βελτιώσει σε άλλους τομείς πολύ και έτσι οι πωλήσεις τους είναι σταθερές. Υπάρχουν και mods σαν το δικό μου που τα βελτιώνουν οπότε οι Devs νομίζουν, ίσως, ότι τα κάνουν όλα τέλεια και συνεχίζουν το ίδιο τροπάριο. Μήπως να σταματήσω να μοντάρω τα games τους, μπας και κλονιστούν λίγο; Μακάρι να μπορούσα, είναι ανώφελο… δεν μπορώ να αντισταθώ 🙂