Rome Total Hollywood

μάχη τευτοβούργιου δρυμού

Είναι δεδομένο ότι όλοι οι fan της στρατηγικής αναμένουν το Rome II Total War. Τα γραφικά του τελευταίου κατά σειρά τίτλου της Creative Assembly, όπως φαίνονται από το μέχρι στιγμής διατεθέν υλικό για την διαφημιστική προώθηση του, κόβουν την ανάσα. Αλλά ενώ είναι δεδομένο ότι στο καθαρά τεχνικό κομμάτι κάθε νέος τίτλος θα είναι καλύτερος από τον προηγούμενο δεν συμβαίνει πάντα το ίδιο όσον αφορά το πρωτογενές υλικό το οποίο χρησιμοποιείται σε αυτά τα παιχνίδια, δηλαδή η ίδια η ιστορία και ο βαθμός πιστότητας και ρεαλισμού που οι γνώστες της ιστορίας μπορούν να ανιχνεύσουν στο κάθε παιχνίδι.

Το πρώτο Rome TW ήταν επιεικώς απογοητευτικό σε αυτόν τον τομέα. Για αυτόν τον λόγο δημιουργηθήκαν τα εξαιρετικά mods των Rome Total Realism (RTR) και Europe Barbarorum (EB). Αν είστε fan του Total War και δεν τα έχετε παίξει ακόμα δεν ξέρετε τι χάνετε!

Μερικές μόνο από τις πλέον εξωφρενικές ανακρίβειες του πρώτου Rome και οι αντίστοιχες βελτιώσεις στα mods: οι λεγεώνες ουσιαστικά κυριαρχούσαν επί όλων, έτσι στο RTR ήταν η ελληνική φάλαγγα που μετετράπη σε βασίλισσα της μάχης χάριν ακριβέστερης αναπαράστασης του τρίτου αιώνα προ Χριστού. Οι Αιγύπτιοι παρουσιάστηκαν ως στρατιά του Ραμσή, ίσως επειδή η Creative Assembly θεώρησε ότι οι περισσότεροι gamers είναι εξοικειωμένοι με την βιβλική Αίγυπτο και μόνο, ο ετεροχρονισμός αυτός μιας και πλέον χιλιετίας διορθώθηκε στα RTR και ΕΒ όπου η Αίγυπτος είναι ελληνιστικό βασίλειο. Στο πρώτο Rome θυμάμαι την έκπληξη μου όταν είδα ελαφρύ ρωμαϊκό ιππικό να επιτίθεται κατά μέτωπο σε σταθερή φάλαγγα και την διαλύει. Τους διέφευγε ίσως ότι τα άλογα τα ίδια, αν όχι οι αναβάτες τους, ΔΕΝ δέχονται να επιπέσουν σε ένα δάσος από δόρατα. Σε ένα παλαιότερο παιχνίδι που ατυχώς δεν έτυχε μεγάλης προβολής, το Imperial Glory, οι developers έλαβαν την λεπτομέρεια αυτή υπόψη τους και στο συγκεκριμένο παιχνίδι όταν ο παίκτης κατευθύνει ιππείς  εναντίων πεζικού σε συμπαγή σχηματισμό μάχης τα άλογα αρνούνται να επιπέσουν στον εχθρό και φεύγουν δεξιά και αριστερά, όπως ακριβώς έγινε στο Βατερλώ.

Οπότε και αναρωτιέται κανείς αν θα είναι το Rome II καλύτερο όσον αφορά τον ρεαλισμό του, τον οποίο τουλάχιστον οι ποιο αφοσιωμένοι funs του είδους αναμένουν.

Η μάχη του Τευτοβούργιου Δρυμού (9 μετά Χριστώ)

Στο παρακάτω video παίρνουμε μια ιδέα για την υπέροχη εμπειρία strategy gaming που μας περιμένει. Η συγκεκριμένη μάχη πρωταγωνιστεί στην διαφημιστική προώθηση του Rome II.

Το κάτι άλλο, σωστά; Αλλά μια δεύτερη ματιά μας επιτρέπει να δούμε ότι δυστυχώς το παιχνίδι δεν απασχολείται ιδιαιτέρα με το επιτευχθεί κάποιος βαθμός ρεαλισμού. “VARUS!!! GIVE ME BACK MY LEGIONS!!!!” χτυπιόταν και οδυρόταν ο Οκταβιανός για χρόνια, ωραία δραματική αρχή… και μετά άρχισαν οι Great Balls of Fire. Εδώ φαίνεται ότι η προσπάθεια δεν ήταν να αναπαραστήσουν την συγκεκριμένη ιστορική μάχη αλλά μια σκηνή μάχης από την ταινία Centurion (δείτε την συγκεκριμένη σκηνή στο παρακάτω video:

 

 

Η μάχη του 9 μ.Χ. έλαβε χώρα εν μέσω καταρρακτώδους βροχής (ενώ στο Rome II έχει λιακάδα) η οποία μεταξύ άλλων αχρήστευσε τις ασπίδες των Ρωμαίων μουλιάζοντας τες κανονικά, ως εκ τούτου ούτε τα τόξα ήταν χρήσιμα γιατί η υγρασία τα επηρέαζε και αυτά, οι δε Γερμανοί δεν χρησιμοποιούσαν το τόξο.

μάχη τευτοβούργιου δρυμού

Έλπιζα ότι θα έβλεπα λοιπόν βροχή και τους αμυνόμενους σε withered-tired-very tired condition (οι Total War gamers καταλαβαίνουν σε τι αναφέρομαι) προ της επαφής με τον εχθρό, χάριν ρεαλισμού. Αλλά οι πύρινες μπάλες και τα πύρινα τοξεύματα μάλλον πουλάνε καλύτερα για τις ανάγκες εμπορικότητας του παιχνιδιού! Όσο για τους χαρακτήρες, ο Varus αυτοκτόνησε (ο κοπανατζής που επιχείρησε να διαφύγει με το ιππικό, όπως φαίνεται στο βίντεο, ήταν ο υποδιοικητής του). Για τον Αρμίνιο να λέει στο trailer «Germania will be free», αφήστε το καλύτερα, αυτό ήταν μάλλον κολακεία για την Γερμανική αγορά.

Αλλά ας αναφέρουμε και κάποια θετικά δείγματα. Όσοι κάνουν pre-order το Rome II θα μπορούν να παίξουν τα factions της Ελλάδας .  Οι Αθηναίοι οπλίτες εικονίζονται με τον ελληνιστικό θυρεό αντί άλλης ασπίδας (μπράβο!) και ο Ηπειρώτης ιππέας εικονίζεται με βοιωτικό κράνος (δύο μπράβο!). Ο Σπαρτιάτης εικονίζεται με τον τρόπο που πουλάει περισσότερο αλλά αυτό είναι πταίσμα (κορινθιακό κράνος που αντιστοιχεί στις αρχές του 5ου αιώνα π.Χ. και το Λ της Λακεδαίμονος επί της ασπίδας που καθιερώθηκε στον Πελοποννησιακό πόλεμο, όταν οι Σπαρτιάτες χρησιμοποιούσαν το λακωνικό λιτό κράνος). Οι δε ‘βάρβαροι’ θα είναι συγκεκριμένα φύλα, κάτι που σίγουρα ικανοποιεί και τους developers του Europa Barbarorum, π.χ. οι Σουηβοί θα αντιπροσωπεύουν τους Γερμανούς.


Έχοντας υπόψη τα παραπάνω μπορώ να πω ότι ενώ αναμένω και εγώ το Rome II με κάποια συγκρατημένη αισιοδοξία,  έχω μεγαλύτερες ελπίδες και προσμονή για τα mods που θα ακολουθήσουν βάζοντας πολλά πράγματα στη θέση τους, όπως έγινε αλώστε με το πρώτο Rome αλλά και τα Medieval I & II.

Links:

http://www.totalwar.com/

http://www.rometotalrealism.org/

http://www.europabarbarorum.com/

Δημήτρης Χατζιδάκης






Screenshots




VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.1/10 (29 votes cast)
Rome Total Hollywood, 9.1 out of 10 based on 29 ratings
You can leave a response, or trackback from your own site.
  • totos

    meshmbria