Συνέντευξη με τα μέλη του Empire Creations


Σε προηγούμενο άρθρο, είχαμε κάνει μια ιστορική αναδρομή παρουσιάζοντας το Empire Earth, ένα από τα καλύτερα παιχνίδια στρατηγικής όλων των εποχών. Όπως αναφέραμε, μια ανεξάρτητη ομάδα fans του παιχνιδιού συνεχίζει να δημιουργεί scenario designs για αυτό και την ομάδα αυτή σας παρουσιάζουμε σήμερα! Γνωρίστε τους Empire Creations!

Όσοι επισκεφθείτε τα site του Empire Earth Heaven και του φόρουμ των Empire Creations (www.sotyscndesign.proboards.com) θα αναγνωρίσετε τους παρακάτω από τα nicknames τους.

empire-creations-berlin

Οδομαχίες στην μάχη του Βερολίνου. Τα πάντσερ με γερμανικά διακριτικά είναι προϊόν modding

 

Wie Jian aka wjteo

1.       Κατ’ αρχήν, πως εντόπισες τα site των EEH/EC και γιατί έγινες μέλος;

Α: To Empire Earth μπήκε πρώτη φορά στην ζωή μου όταν ο ξάδελφος μου έδωσε ένα αντίγραφο του παιχνιδιού κάπου στα 2004. Εντόπισα τα site των EEH/EC περίπου πέντε χρόνια πριν ενώ αναζητούσα ένα walkthrough για τις εκστρατείες του παιχνιδιού, αλλά δεν αισθανόμουν αρκετή αυτοπεποίθηση για να συνεισφέρω οτιδήποτε στα φόρα. Υστέρα από λίγα ακόμη χρόνια εντυπωσιάστηκα όταν διαπίστωσα ότι η Empire Earth community ήταν ακόμη ζωντανή! Ο εντυπωσιασμός μου με ώθησε να ενταχθώ σε αυτήν την ομάδα που κρατά ζωντανό αυτό το community.

2.       Καθώς είσαι σχετικά νέο μέλος, ποιες οι εντυπώσεις σου από τα site των EEH/EC;

Α: Βασικά, το Empire Earth Heaven είναι site γενικού ενδιαφέροντος που καλύπτει διάφορες πτυχές του ΕΕ, ενώ το Empire Creations είναι ένα φόρουμ αφιερωμένο ειδικά στο scenario design & modding. Πέραν αυτού αντιμετωπίζω τα site των EEH/EC σαν έναν θησαυρό καταγεγραμμένων εμπειριών και απόψεων μιας δωδεκαετούς community τον οποίο εγώ μόλις που έχω αρχίσει να ερευνώ. Η διαφορά ανάμεσα στα site των EEH/EC και σε άλλα σύγχρονα game forums είναι ότι στα site των EEH/EC οι χρήστες δεν αρκούνται να προβάλουν τις δικές τους ικανότητες και να βαυκαλίζονται, τουναντίον είναι αφοσιωμένοι στην βελτίωσης της κοινότητας συνολικά. Μέσα από όλες τις συζητήσεις τους και μερικές φορές τις λογομαχίες των χρηστών του φόρουμ αισθανόμουν ένα πνεύμα αυθεντικότητας σε όλους τους μετέχοντες. Δεν έχω ξαναδεί μια μικρή παρέα diehard-fans να διατηρεί ένα παιχνίδι ζωντανό από μόνη της πέραν του Empire Earth. Και πάνω από όλα το κάνουν εντελώς εθελοντικά!

3.       Τι επιτρέπει στο ΕΕ να έλκει ακόμα gamers σε αυτό το δεκαετούς ηλικίας παιχνίδι;

Α: Το ΕΕ συνεχίζει την παράδοση των προηγηθέντων του όπως το Age of Empires, το οποίο επικεντρώνει στο κλασικό gameplay αντί να βασίζεται πλήρως σε κάποιο story. Πολλές φορές, όταν παίζω νεώτερα παιχνίδια, διαπιστώνω ότι νιώθω σαν να παίζω μια interactive ταινία δράσης, και όχι ότι παίζω ένα παιχνίδι. Το gameplay του ΕΕ είναι καθηλωτικό και με ποικιλία, κάτι που νεώτεροι τίτλοι δεν προσφέρουν συχνά. Τα σύγχρονα παιχνίδια μάλιστα βασίζονται σε δραματικές σκηνές και sequences για να προωθούν την υπόθεση, κάτι που λείπει από το ΕΕ αλλά δεν το παιχνίδι δεν το έχει ανάγκη. Επίσης, το ΕΕ είναι ένα παιχνίδι οπού μπορείς να παίξεις τόσο ως ένας casual όσο και ως hardcore gamer, σε αντίθεση με εντελώς ανταγωνιστικά παιχνίδια όπως το StarCraft, και αυτό είναι κάτι που κάποιος με λίγο ελεύθερο χρόνο σαν εμένα πραγματικά εκτιμά. Συν του ότι έχει χαμηλά system requirements, τα απλά game mechanics του το καθιστούν εκτός συναγωνισμού ως προς άλλα RTS και κυρίως τους τίτλους που το διαδέχτηκαν.

4.       Τι σε έκανε να θέλεις να προσφέρεις με την δημιουργία σεναρίων ή με άλλους τρόπους στα site των EEH/EC;

Α: Κάθε φορά που ξαναπαίζω τις αρχικές εκστρατείες του ΕΕ νιώθω συνεπαρμένος. Η πληρότητα των σεναρίων ήταν εξαιρετική. Κατέληξα να δημιουργώ τα δικά μου σενάρια που προσομοιάζουν το αυθεντικό στυλ και gameplay του ΕΕ, αλλά με διαφορετική προσέγγιση (για παράδειγμα δηλαδή η παρουσίαση μαχών που είναι ελάχιστα γνωστές). Επίσης προσπάθησα να παρουσιάσω νέες και ποικίλες ιδέες που να προσφέρουν νέα πνοή σε αυτό το πεδίο.

5.       Ποιες οι ελπίδες σου για το ΕΕ;

Α: Το Empire Earth είναι ένα καθαρόαιμο παιχνίδι στρατηγικής, αλλά δυστυχώς ο χρόνος το έχει προσπεράσει. Πραγματικά ελπίζω πως θα υπάρξει ένα sequel με καλύτερα γραφικά και gameplay που θα διατηρεί όμως την απλότητα και την επική αίσθηση του αυθεντικού ΕΕ. Αν και φοβούμαι ότι αυτό δεν θα γίνει ποτέ.

6.       Ποιες οι ελπίδες σου για τα site των EEH/EEC;

Α: Καταρχήν θέλω να συγχαρώ τα επιτελεία στα EEH/EC για την καλή δουλεία τους. Φρονώ πως έχουν καταφέρει το αδύνατο με το να διατηρούν ένα δωδεκαετές παιχνίδι ενδιαφέρον και ολοζώντανο. Πιστεύω ότι το EEH πρέπει να αναδιοργανωθεί για να περιλάβει όλες τις ανακαλύψεις της κοινότητας από ιδρύσεως της, ειδικά σε τομείς όπως το hex editing και το modding. Όσο για τους Empire Creations, το μόνο μειονέκτημα είναι ο συρρικνωμένος αριθμός μελών σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια. Ευελπιστώ πως θα υπάρξουν αρκετά νέα μέλη και θα συνεχίσουμε να είμαστε μια ζωντανή κοινότητα αφιερωμένη στο Empire Earth.

Βυζαντινά στρατεύματα επιχειρούν πέρα από τον Δούναβη σε αυτό το σενάριο που δημιούργησε μέλος των EC

Βυζαντινά στρατεύματα επιχειρούν πέρα από τον Δούναβη σε αυτό το σενάριο που δημιούργησε μέλος των EC

 

Max aka Soty (σημείωση: ο Soty είναι administrator & moderator του ΕΕΗ)

Ε: Soty, είσαι ο ιδρυτής των Empire Creations, της τελευταίας design-team του Empire Earth που είναι ακόμη ενεργή. Πες μας λίγα πράγματα για την ιστορία των EC & EEH και για τις τωρινές σου προσπάθειες.

Α: Όταν ίδρυσα το φόρουμ των Empire Creations τον Δεκέμβρη του 2006 ούτε που φανταζόμουν την δημοφιλία που θα είχε με την εναπομείνασα κοινότητα του ΕΕ 6 ολόκληρα χρόνια μετά τα πρώτα posts. Η αρχή ήταν αργή βεβαίως. Νέα μέλη – θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαιτέρα τον πρώτο συνεργάτη μου τον Tal – έφεραν νέες ιδέες και περισσότερη δραστηριότητα και μπορώ πλέον να λέω ότι το φόρουμ των EC έχει εξελιχθεί στην ειδοποιό διαδικτυακή διεύθυνση για το ΕΕ, παράλληλα με το ΕΕΗ φυσικά. Πολυάριθμοι εξαιρετικοί designers έχουν μετάσχει στους EC επί χρόνια. Κάποιο αποχώρησαν επιδιώκοντας νέες προκλήσεις στις ζωές τους, άλλοι παρέμειναν. Παρόλα αυτά η βασική ομάδα είναι ακόμα εδώ και θα παραμείνει και στο μέλλον.

Παρά την ιδιαίτερη εμπειρία gaming που παρέχει το ΕΕ, υπήρξαν φορές που τα site των EEH/EC σιώπησαν. Αυτό συνέβη διότι πολλοί moderatos & administrators του EEH επέλεξαν να αφιερώσουν τον χρόνο και τις προσπάθειες τους σε άλλες πτυχές της ζωής.

Τότε ήταν που ήρθα εγώ. Αρνιόμουν να επιτρέψω στο αγαπημένο μου παιχνίδι να έχει την τύχη του ανεπίσημου διαδόχου του, του Empires: Dawn of the Modern World, και έτσι αιτήθηκα για την θέση του moderator στο ΕΕΗ. Στην αρχή απλώς κανόνιζα τα των καινούργιων downloads που υποβάλλονταν κάθε τόσο. Σύντομα όμως έκανα moderating στα φόρα (που δεν ήταν ιδιαιτέρως πολύβουα τότε).

Η κοινότητα του EEH εμπλουτίστηκε ιδιαιτέρως χάρη σε πολλούς και εξαίρετους designers και modders που εμφανίστηκαν πρόσφατα. Συγκριτικά με έναν χρόνο πριν, το site του ΕΕΗ είναι γεμάτο δραστηριότητα τώρα. Είμαστε επίσης σε επαφή με άλλες κοινότητες που ασχολούνται με την multiplayer community.

Οι τωρινές μας προσπάθειες επικεντρώνονται στο να διατηρούμε το ΕΕΗ και τα φόρα μας ως ένα μέρος που αξίζει να αφιερώνεις τον χρόνο σου. Βοηθούμε νέα μέλη με το design, modding και τις τεχνικές πτυχές του παιχνιδιού. Προσωπικά παραδέχομαι ότι ο χρόνος μου είναι περιορισμένος καθώς ολοκληρώνω τις σπουδές μου και η προετοιμασία των εξετάσεων κατατρώγει 90% του χρόνου μου. Ακόμα και έτσι είμαι πάντα διαθέσιμος είτε μέσω email είτε στα φόρα μας, εάν ενδιαφέρεστε για το ΕΕ, τους EC ή το ΕΕΗ.

Ελάτε σε επαφή μαζί μας όποτε θέλετε!

Ε: Γιατί αξίζει κανείς να παίξει Empire Earth μετά από τόσα χρόνια;

Το κύριο ατού του παιχνιδιού είναι ο απλός αλλά εξαιρετικά δυνατός scenario editor. Με δεδομένη την δημιουργικότητα ενός designer, σχεδόν οτιδήποτε μπορεί να δημιουργηθεί με αυτό το scenario editor και το εύκολο στην μάθησή του trigger system. Άλλο ατού είναι η μικρή αλά αποτελεσματική design community. Ακόμα και νέα μέλη που δεν έχουν δημιουργήσει στο παρελθόν ωφελούνται από τα χρόνια εμπειρίας των lead designers της ομάδας μας οι οποίοι μοιράζονται με ευχαρίστηση τις γνώσεις τους.

Ο άλλος λόγος για να μας βρει κάποιος στα site των EEH/EC είναι η μικρή αλλά δυνατή κοινότητα. Χρειάζεσαι βοήθει με triggers; Κανένα πρόβλημα! Θες πληροφορίαες για modding; Κανένα πρόβλημα! Ζητάς βοήθεια στο map design? Μπορούμε να σε βοηθίσουμε. Επίσης καλοσορίζουμε όσους δεν θέλουν να φτιάξουν σενάρια οι ίδιοι. Χρειαζόμαστε voice-actors, συγγραφείς, γραφίστες, sound designers, κτλπ.

Οπότε, όταν διαβάσεις αυτές τις γραμμές, άνοιξε μια νέα καρτέλα στο browser σου, επισκέψου μας και έλα μαζί μας στα:

EEH: ee.heavengames.com/ or on Empire Creation: sotyscndesign.proboards.com

 

Άργος και Σπάρτη συγκρούονται για τον έλεγχο της Πελοποννήσου.

Άργος και Σπάρτη συγκρούονται για τον έλεγχο της Πελοποννήσου.

 

Joe aka Boost123

Ε: Είναι το Empire Earth ‘moddable’;

Α: Το modding είναι αυτό που ‘προσθέτει χρόνια’ στην διάρκεια ζωής ενός παιχνιδιού. Τα παιχνίδια δίχως modding είναι εκείνα που στο τέλος χάνουν ολοκληρωτικά το ενδιαφέρον του κοινού. Παιχνίδια που έχουν modding support, ή έστω την δυνατότητα για κάτι τέτοιο, όπως το ΕΕ, μπορούν να ‘ζήσουν’ πρακτικά για πάντα. Το ΕΕ ενδείκνυται για modding επειδή έχει τεράστιο unit roaster, αριθμό κτηρίων, τεχνολογιών και τα λοιπά. Επίσης υπάρχουν πολλές μεταβλητές που επιτρέπουν την διαφοροποίηση ‘σκληρών’ χαρακτηριστικών του παιχνιδιού. Για παράδειγμα τα attack multipliers, armour strengths, buildings και techs για epoch advancement και η λίστα πάει λέγοντας. Τώρα, ενώ αυτή η λίστα είναι εξωφρενικά μεγάλη, το EE έχει κάποιους περιορισμούς, όπως έχει και η γνώση μας σχετικά με το lay-out και το design του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, το μεγαλύτερό μας πρόβλημα όσον αφορά το modding του ΕΕ είναι τα unit models. Απαιτούνται συγκεκριμένα εργαλεία από την SSSI προκειμένου να κάνεις οτιδήποτε με αυτά καθώς βρίσκονται σε φορμάτ .cem το οποίο χρησιμοποιείται μόνο από το ΕΕ και τι “Children of the Nile”.

Οι εταιρίες Sierra, Mad Doc και SSSI δεν υπάρχουν πλέον, και τα εν λόγω tools της SSSI δεν βγήκαν ποτέ παραέξω. Πέραν αυτού υπάρχει και το game engine του ΕΕ: το Titan 2.0. Προκειμένου εμείς να μεγαλώσουμε την διάρκεια ζωής του ΕΕ θα πρέπει να ‘κρακάρουμε’ και να αντικαταστήσουμε ή να αναβαθμίσουμε το game engine. Αλλά αυτό για την ώρα θα ήταν παράνομο με τις υπάρχουσες μεθόδους καθώς μια εταιρεία, η Rebellion, κρατεί τα δικαιώματα τόσο του engine όσο και της σειράς ΕΕ. Πλην των models και του game engine λοιπόν δεν υπάρχει τίποτα στο οποίο να μην μπορούμε να κάνουμε modding, νόμιμα. Το ΕΕ φτιάχτηκε με τόσο περίπλοκο τρόπο (για τον μη επαγγελματία modder) που ακόμη και σήμερα, 12 χρόνια μετά το πρώτο release του ΕΕ, δεν γνωρίζουμε τα πάντα για το παιχνίδι και πώς να το μοντάρουμε.

Το texture modding είναι το δημοφιλέστερο καθώς είναι και το ευκολότερο. To hex editing είναι το πλέον δύσκολο καθώς μπλέκεται με αριθμούς, και όπως καταλαβαίνετε μιλάμε πλέον για programming. Τον Μάιο του 2013 καταμετρούμε 300 mods για το ΕΕ, όλα δημιουργημένα από fans. Το modding του ΕΕ είναι ευκολότερο από ότι φαίνεται χάρη στην κοινότητα και την πολυσχιδή υποστήριξη που μπορεί να έχει ο οποιοσδήποτε επίδοξος modder.

 

Οι Ιταλικοί πόλεμοι 1494-1559 αναβιώνουν σε αυτό το σενάριο και ο παίχτης καλείται να παίξει μακιαβελικά.

Οι Ιταλικοί πόλεμοι 1494-1559 αναβιώνουν σε αυτό το σενάριο και ο παίχτης καλείται να παίξει μακιαβελικά.

 

Randy aka shieldwolf

Ε: Πότε ανακάλυψες το EE και το scenario design;

Α: Πρωτόπαιξα το ΕΕ χάρη σε έναν φίλο στο πανεπιστήμιο και από τότε κόλλησα. Νομίζω πως έκανα κάποια έρευνα στο διαδίκτυο όταν βρήκα πρώτη φορά το ΕΕΗ, και ήταν σαν να έβρισκα τον θησαυρό του Yamashita! Πρέπει να έπαιξα με σχεδόν όλα τα downloads και κατά κάποιον τρόπο όλα αυτά τα σενάρια, είτα τα καλύτερα όλων είτε τα απόλυτα σκουπίδια, βοήθησαν στην βελτίωση των δικών μου ικανοτήτων στο scenario design.

Και αυτό είναι που λατρεύω με το ΕΕ. Την ιδέα να ασχοληθώ με το  scenario design μου την δημιούργησε η απαιτητική και δύσκολη σειρά “The Epic” που δημιούργησε ο Altec Tec. Το ‘Manifest Destiny’ του Soty καθώς και τα μαργαριτάρια του ‘A Banned User’ μου έδωσαν πολλές ιδέες για trigger-work και camera tricks. Ο χρήστης ABU με στρατολόγησε, τρόπο τινά, στους Empire Creations και είναι τιμή μου και χαρά μου να είμαι μέλος αυτού του μικρού group που δεν τα βάζει κάτω.

Ε: Πες μας περισσότερα για τον scenario editor του ΕΕ.

Α: Ο editor του ΕΕ είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο. Πολλά χρόνια τώρα η αγάπη μου για τα RTS με έκανε να δοκιμάσω τους editors πολλών παιχνιδιών, αλλά το editor του ΕΕ θα έχει πάντα περίοπτη θέση στην καρδιά μου. Κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι ο καλύτερος editor (δεδομένων των ορίων του όταν συγκρίνεται με τους editors ποιο πρόσφατων τίτλων). Είναι εύκολος στη χρήση, δυναμικός και user-friendly, και αν λάβεις υπόψη την ηλικία του είναι ακόμα χρησιμότατος. Με πρακτική άσκηση, το trigger work γίνεται συνήθεια που αποδίδει τέλια αποτελέσματα και αν είσαι καλός μπορείς να μετατρέπεις το gameplay του ΕΕ σε κάτι εντελώς καινούργιο, χάρη σε πολύπλοκα features και αμέτρητα effects. Όπως λένε και οι φίλοι μου, ο scenario editor επεξέτεινε την εμπορική ζωή αυτού του σπουδαίου παιχνιδιού, και είμαι ευγνώμων για αυτό.

 

Ένας designer μπορεί να αντλήσει έμπνευση οπουδήποτε, ακόμη και στο σύμπαν του Halo Wars.

Ένας designer μπορεί να αντλήσει έμπνευση οπουδήποτε, ακόμη και στο σύμπαν του Halo Wars.

 

Δημήτρης Χατζιδάκης







Screenshots




VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.2/10 (11 votes cast)
Συνέντευξη με τα μέλη του Empire Creations, 6.2 out of 10 based on 11 ratings
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.